Inhoud van de pagina
Tegenwoordig focussen bedrijven zich steeds meer op het inzetten van online marketingmiddelen, zoals een website en socialmediakanalen. Instagram, Facebook en LinkedIn worden ingezet om meer bereik te creëren. Maar wat we niet mogen vergeten is dat ook offline marketing erg belangrijk blijft. Juist de combinatie van deze middelen zorgt ervoor dat potentiële klanten op de juiste manier worden bereikt. Wij geven daarom vier goede tips voor het inzetten van offline marketingmiddelen. Benieuwd welke tips dit zijn? Lees dan snel verder!
Deelnemen aan een beurs
Een belangrijk offline marketingmiddel is het deelnemen aan beurzen. Een beurs is vaak gericht op een bepaalde branche. Dit is dus de ideale mogelijkheid om in contact te komen met jouw potentiële klanten. De bezoekers van de beurs komen met een doel. Wat jij moet doen is zorgen dat ze bij jou terecht komen. Een beurs is dan ook een belangrijk middel, omdat je potentiële klanten op deze manier face to face kan benaderen. Dit heeft vaak meer effect dan telefonisch of online contact.
Mond-tot-mondreclame
In eerste instantie vraag je je misschien af of je zelf wel invloed hebt op mond-tot-mondreclame. Dat heb je zeker. Vooral als je kortgeleden een bedrijf bent gestart. Zit je op een familieverjaardag of ben je gezellig een avondje met vrienden, vertel dan enthousiast over jouw bedrijf. Veel mensen zullen vanaf nu producten bij jou kopen die ze eerst ergens anders kochten. Ook is de kans groot dat je vrienden en familie met andere mensen over jouw bedrijf gaan praten. Dit zorgt voor meer naamsbekendheid voor jouw bedrijf.
Brochures
Met brochures kan je de lezer informeren over jouw product of dienst. Het is de ideale manier om een doelgroep te bereiken die je online misschien niet bereikt. Ook kan je makkelijk bepalen waar jij de brochure wilt inzetten. Zo kan je ervoor kiezen om de brochure alleen in jouw dorp in te zetten, of misschien wil je een hele provincie bereiken.
Promotieartikelen
Het inzetten van promotieartikelen is een handige manier om reclame te maken voor jouw bedrijf. Laat bijvoorbeeld een canvas tas bedrukken met jouw bedrijfsnaam of logo. Deze tas is een accessoire die je aan je medewerkers, klanten of wie dan ook kan uitdelen. Wanneer de ontvanger de tas gebruikt, levert jouw logo veel zichtbaarheid op. Kijk voor voorbeelden eens op Rotimshop.nl. Deze webshop biedt talloze mogelijkheden voor het bedrukken tassen. Van papieren tasjes tot grote shoppers; hier ben je op de juiste plek om de promotietas te vinden die voldoet aan jouw wensen.