Inhoud van de pagina
Adverteren op Pinterest is voor veel bedrijven nog onbekend termijn, maar tegelijkertijd is het ook steeds populairder aan het worden. Waarin onderscheid adverteren op Pinterest zich in vergelijking met andere advertentiekanalen en wat is de positie van Pinterest in een funnel? Dat zijn vragen die we in dit artikel voor je beantwoorden!
Pinterest vs andere advertentiekanalen
Er zijn tegenwoordig heel veel kanalen waar je gebruik kan maken van advertenties. Denk aan Google Ads, LinkedIn adverteren, Facebook adverteren en Instagram adverteren. En sinds 2019 kun je (wereldwijd) als ondernemer ook via Pinterest adverteren; een redelijk nieuwe manier van adverteren dus, die veel voordelen kent.
Waarin onderscheidt Pinterest zich dan ten opzichte van andere advertentiekanalen? Pinterest heeft 4 duidelijke voordelen ten opzichte van andere kanalen:
- De gebruikers op Pinterest ontdekken op dit medium wat ze willen. In tegenstelling tot de andere advertentiekanalen zitten Pinners echt in een vroege oriënterende fase. Gebruikers kun je daarom perfect inspireren met je advertentie!
- In Pinterest valt het minder op dat je een advertentie inzet. De advertenties zijn namelijk op een natuurlijke manier verweven op de feed. De kans is daarmee groter dat gebruikers op de gesponsorde pin klikken en naar jouw website worden gestuurd. Bij andere advertentiekanalen valt een advertentie veel meer op, wat bij gebruikers een averechtse reactie kan oproepen.
- De kosten per klik (CPC) zijn relatief laag. Waar je in Google al snel €2,- betaalt per klik, is dit op Pinterest gemiddeld €0,80. De reden hiervoor is dat het nog een redelijk nieuwe manier van adverteren is, waardoor er nog weinig concurrentie is. Hierdoor bereik je jouw doelgroep voor een lagere prijs.
- En dat er weinig concurrentie is, is niet alleen goed voor de portemonnee; het gaat je ook meer klikken opleveren. Dubbel voordeel dus!
De positie van Pinterest in de funnel
Zoals we hierboven ook al beschreven is een belangrijk verschil (en voordeel) van Pinterest adverteren dat de gebruikers op Pinterest nog aan het begin van een funnel staan. Het is zelfs zo dat Pinterest door gebruikers wordt gebruikt nog voordat ze een koopintentie hebben. Ze gebruiken Pinterest om inspiratie op te doen en staan dus eigenlijk pas aan het begin van hun customer journey.
Dit biedt jouw bedrijf kansen. Want hierdoor kun je vroegtijdig op het netvlies van je doelgroep komen te komen. Je vergroot met je advertenties je naamsbekendheid en op het moment dat je doelgroep een koopintentie krijgt (en dus besluiten een bepaald product aan te schaffen), zullen ze veel eerder terugkeren naar jouw website of bedrijf omdat ze je al een keer eerder hebben gezien. Dit maakt adverteren op Pinterest daarom heel aantrekkelijk.
Ben jij overtuigd van de mogelijkheden van Pinterest ads?